Aandacht voor Stichting OOPOEH

OOPOEH maakt ouderen fitter, vrolijker en minder eenzaam

Het werk van stichting OOPOEH – Opa’s en Oma’s Passen Op Een Huisdier – levert een indrukwekkende bijdrage aan een socialer en actiever leven voor ouderen. Dat blijkt uit een impactmeting die is uitgevoerd onder begeleiding van PwC. Senioren die af en toe op een hond passen bewegen meer, hebben meer contacten en ook hun humeur verbetert. Stichting OOPOEH koppelt baasjes die een oppas zoeken voor hun hond aan 55-plussers die wel een viervoeter missen maar niet meer de constante zorg en verantwoordelijkheid willen dragen. Lees hier de hele tekst.

Stichting OOPOEH – begon acht jaar geleden klein, maar al snel was er veel belangstelling, en vooral in deze tijd van sociale isolatie is er veel animo om op te passen.

55-plussers die een oppashondje zoeken of hondenbaasjes die af en toe een lieve oppas kunnen gebruiken kunnen zich aanmelden op www.oopoeh.nl of bellen naar 020-7853745 en vragen naar Brecht van der Meulen of mail.