Altijd Contactlijn 0888 555 195

Heeft u hulp nodig, of zit u verlegen om een praatje? Bel dan de Altijd Contactlijn. Daar zitten vrijwilligers voor u klaar die alle tijd voor u nemen. Elke maandag, woensdag en vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur.

De vrijwilligers nemen alle tijd voor een gesprek. Dat kan een kletspraatje zijn maar de vrijwilligers kunnen ook meedenken in praktische oplossingen. Indien nodig leggen ze contact met organisaties in het stadsdeel waar u woont.

Deze bellijn is een samenwerking tussen onder andere DOCK, Haarlem Effect, Sociaal Wijkteam en Stem in de Stad. Ze wil een antwoord zijn op het probleem van eenzaamheid in de stad. Zeker nu, in coronatijd is hier veel behoefte aan.

Door Haarlemmers zijn initiatieven opgezet om elkaar te steunen met klusjes en om het sociaal contact in stand te houden. Heeft u behoefte aan hulp, zoals boodschappen in huis, een praatje of ondersteuning? Of wilt u een ander helpen? Help elkaar, zorg voor elkaar. Kijk voor meer informatie op de website van gemeente Haarlem.